Робота навчального кабінету планується на підставі перспективного плану розвитку кабінету. Перспективний план оснащення кабінету математики засобами навчання та шкільним обладнанням складає завідувач кабінету за погодженням із директором закладу, у разі необхідності (закупівля і встановлення нового складного обладнання) – з місцевим органом управління освітою, органами державної санітарно-епідемічної служби та пожежної охорони.
Перспективний план складається на 5 років, мета плану – визначити найважливіші орієнтири, головні напрями розвитку кабінету математики на наступні роки.
План кабінету складається, як правило, на рік і містить конкретні завдання всім учителям, що викладають математику.
Перспективний план, план роботи кабінету на навчальний рік обговорюються на засіданнях методичного об’єднання учителів фізико-математичного циклу та затверджуються директором школи.
У плані роботи кабінету передбачається проведення заходів, спрямованих на вдосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування кабінету математики щодо:
- підвищення якості знань учнів, здійснення міжпредметних зв’язків, ефективного використання традиційних і сучасних засобів навчання на уроках і в позаурочній роботі;
- проведення позакласних і факультативних занять;
- вивчення і запровадження в практику роботи вчителів школи передового педагогічного досвіду щодо комплексного використання засобів навчання, якими обладнаний кабінет математики;
- проведення консультацій для вчителів і учнів;
- підвищення фахової кваліфікації вчителів;
- організація самостійної роботи учнів;
- виявлення потреб та поповнення кабінету навчальною літературою, засобами навчання та обладнанням;
- виготовлення навчально-наочних посібників;
Планування роботи кабінету доцільно проводити за такими розділами:
- Організаційна робота.
- Навчально-методична робота.
- Вдосконалення матеріально-технічної бази кабінету.
- Позакласна робота з учнями.
- Бібліографічна робота.
Організаційна робота
У цьому розділі необхідно спланувати такі заходи:
- розробити графік роботи кабінету математики;
- провести роз’яснювальну роботу серед учнів з питань дотримання техніки безпеки, безпеки життєдіяльності;
- перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної книги.
Навчально-методична робота
У цьому розділі необхідно спланувати роботу щодо створення такої навчально-методичної документації:
- Підібрати, розробити дидактичний та роздатковий матеріали для вимірювання стандартів математичної освіти:
- багаторівневі тематичні контрольні;
- завдання для самостійної роботи: тести, математичні диктанти, різнорівневі тематичні завдання;
- матеріали для проведення моніторингових досліджень якості освіти.
- Підібрати і систематизувати науково-методичний матеріал для створення навчально-методичних комплектів.
- Проводити роботу з апробації електронних засобів навчального призначення.
- Організувати обмін передовим педагогічним досвідом серед членів кафедри.
- Проводити роботу по оновленню змінних стендів в кабінеті математики.
- Організувати виставку «Кращі творчі роботи учнів».
Удосконалення матеріально-технічної бази кабінету
У цьому розділі необхідно передбачити:
- Придбання технічних та сучасних електронних педагогічних засобів навчання.
- Ремонт технічних засобів навчання.
- Оформлення стендів, методичних куточків.
- Виготовлення наочних посібників, реставрація моделей геометричних фігур, таблиць.
- Поповнення кабінету навчальною, довідковою, методичною, науково-популярною літературою.
- Оформлення підписки на періодичну пресу для кабінету математики.
Позакласна робота з учнями
Заходи, що рекомендується запланувати в цьому розділі:
- Проведення консультацій і додаткових занять.
- Організація роботи гуртків, факультативів, наукового товариства учнів, ініціативних груп з організації творчих справ на базі кабінету.
- Організація роботи ініціативної групи учнів 5-11 класів з метою оформлення, виготовлення навчально-методичних матеріалів.
- Проведення олімпіад, інтелектуальних марафонів, конференцій, конкурсів, вікторин, командних змагань.
- Організація роботи з обдарованими дітьми.
- Організація пошуково-дослідницької діяльності учнів.
Бібліографічна робота
У цьому розділі рекомендується спланувати роботу щодо створення, систематизації картотеки кабінету (наочних посібників, технічних і програмованих педагогічних засобів навчання, методичних розробок, журнальних статей, навчальної, довідкової та методичної літератури).
Пропонуємо зразок аналізу роботи кабінету математики:
І. Організаційна робота.
- 1. Кабінет приведений до робочого порядку.
- Дотриманий санітарно-гігієнічний режим кабінету, розроблений графік роботи кабінету.
ІІ. Навчально-методична робота.
- Розроблені завдання для підсумкової перевірки знань учнів 8 класу.
- Створені навчально-методичні комплекти:
- тематичне оцінювання з алгебри (8 клас);
- тематичне оцінювання з геометрії(8 клас);
- готуємося до олімпіади.
- Розроблені контрольні роботи для 8 класу з математики.
- Створені методичні посібники:
- Позакласні заходи з математики;
- Готуємося до олімпіади;
- Нестандартні уроки з математики.
ІІІ. Удосконалення матеріально-технічної бази кабінету.
- Придбані для кабінету:
а) таблиці з алгебри та геометрії 7-9 клас;
б) дидактичні збірники:
- Мерзляк А.Г. «Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з алгебри 8 клас» – 15 шт.
- Мерзляк А.Г. «Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з геометрії 8 клас» – 15 шт.
- Брадіс В.М. «Чотиризначні математичні таблиці» – 15 штук.
- Оформлена підписка на газету «Математика».
- Оновлені моделі геометричних фігур.
ІV. Позакласна робота.
- Робота математичного гуртка «Математична мозаїка» (учні 6 класу).
- Аналіз проведення тижня математики (фотоколаж).
- Індивідуальна робота з учнями.
Пропонуємо зразок плану роботи кабінету математики
№ | Зміст заходів | Термін виконання | Відпо-відаль-ний | Відмітка про виконан-ня | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
| |||||
1.1 | Скласти графік чергування вчителів і учнів в кабінеті математики | ||||
1.2 | Силами активу учнів проводити генеральне прибирання класу | ||||
1.3 | Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету | ||||
1.4 | Закріпити за учнями робочі місця в кабінеті | ||||
1.5 | Провести роз’яснювальну роботу серед учнів з питань дотримання техніки безпеки та безпеки життєдіяльності:
| ||||
1.6 | Скласти розклад роботи кабінету | . | |||
1.7 | Перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної книги | ||||
| |||||
2.1 | Підібрати та систематизувати дидактичний матеріал для проведення самостійних робіт з тем:
| ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
2.2 | Скласти тексти математичних диктантів з тем:
| ||||
2.3 | Підібрати і скласти різнорівневі тематичні контрольні роботи з алгебри і геометрії (9 клас) | ||||
2.4 | Розробити індивідуальні завдання з тем курсу математики 9 класу | ||||
2.5 | Розробити тексти усних вправ з тем алгебри і геометрії 9 класу | ||||
2.6 | Поповнити навчально-методичні комплекти:
| ||||
2.7 | З метою підготовки навчально-методичного забезпечення нових програмних тем оформити навчально-методичні комплекти:
| ||||
2.8 | Скласти алгоритм розв’язування типових задач з тем курсу алгебри 9 класу | ||||
2.9 | Організувати виставку «Кращі роботи учнів» | ||||
2.10 | Підібрати збірку методичних статей з методики викладання математики за тематикою:
| ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
2.11 | Продовжити роботу з апробації електронних педагогічних засобів навчання | ||||
2.12 | Організувати обмін педагогічним досвідом серед членів кафедри з тем:
| ||||
2.13 | З метою популяризації конкурсу МАН «Дослідник» організувати виставку «Кращі творчі роботи учнів» | ||||
| |||||
3.1 | Встановити стаціонарний мультимедій-ний проектор | ||||
3.2 | Поповнити бібліотечний фонд кабінету збірниками дидактичного матеріалу для 9 класу:
| ||||
3.3 | Поповнити бібліотечний фонд кабінету довідковою літературою:
Нелін Є.П. «Геометрія в таблицях» | ||||
3.4 | Оформити підписку на періодичну пресу | ||||
3.5 | Поповнити бібліотечний фонд кабінету методичною літературою | ||||
3.6 | Придбати програмні засоби навчального призначення з математики | ||||
3.7 | Організувати виготовлення моделей стереометричних фігур гуртківцями | ||||
| |||||
4.1 | Організувати і спланувати роботу математичного гуртка. | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
4.2 | Організувати проведення педагогічних консультацій для учнів 5-11 класів. | ||||
4.3 | Скласти індивідуальну програму для роботи з обдарованими дітьми. | ||||
4.4 | Систематизувати творчі роботи учнів і оформити відповідні папки. | ||||
4.5 | Організувати та провести для учнів олімпіаду з математики. | ||||
4.6 | Провести конкурс стінних газет, прийняти участь в тижні математики. | ||||
4.7 | Скорегувати і конкретизувати тематику творчих робіт для участі у МАН, організувати проведення консультацій, індивідуальних занять з метою надання допомоги у науковому обґрунтуванні дослідницько-пошукової теми | ||||
| |||||
5.1 | Вивчити склад фонду бібліотеки з проблем методики викладання математики, педагогіки, психології | ||||
5.2 | Вилучити з бібліотечного фонду кабінету застарілу та непридатну для користування літературу. | ||||
5.3 | Укомплектувати бібліотеку кабінету відповідно до вимог навчальних програм. | ||||
5.4 | Систематизувати статті журналу «Математика в школах України». | ||||
5.5 | Провести акцію «Подаруй книгу кабінету математики» | ||||
5.6 | Поповнити картотеки:
|